13 Aralık 2011 Salı

FINDIK EZMELİ,MISIR GEVREKLİ KURABİYE



            Çok keyifle yediğim bir kurabiyedir, herhengi bir yerden  almadım tarifi,kendi sevdiğim tarzda birşeyler yapmaya çalıştım.Sonuçtan memnun kalınca özellikle yiyenlerden övgü alınca  yayınlamak  bu zamana kaldı..Bir kaç gün önce yapmıştım refakatçı olan görümcem çayı kuru içmesin diye... Orada yatan genç hastamıza,gelinlerine ve bir kaç kişiye nasip oldu. Epeyce ilgi görünce kurabiyemi yayınlayayım dedim.
            Feride görümceme,kübra görümceme,şerife görümceme  (ben de görümce çoook 6 tane ),hastanedeki sevimli bayanlara (aman canımm mektup gibi oldu bu) ben en iyisi tarife geçeyim efendim....herkese hürmetler.....

               malzemeler;
150gr.tereyağı veya margarin
1 çay bardağından biraz fazla sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
Aldığı kadar un
Yeteri kadar robotta ufalanmış mısır gevreği(kellogs)
Ve fındık ezmesi(isterseniz çikolatada kullanabilirsiniz)

YAPILIŞI
Mısır gevreği ve fındık ezmesi hariç tüm malzeme yoğrulur.Yumuşak olan hamur yuvarlanır,yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.Daha sıcakken üzerine fındık ezmesi koyulur.Kurabiyenin sıcağıyla kenarlara doğru akınca bolca mısır gevreğine bulanır.Biraz dinlenip soğuyan kurabiyemizle keyifli bir yolculuk başlar artık....Sağlıcakla afiyette kalın....
        
Bu tarimi de sevgili Özlem'cim (http://Yesilmutfaktantarifler blogspot.com) ev sahipliği yaptığı çay kahve bahane etkinliğine gönderiyorum.

          
                


            
            

7 yorum:

  1. canim hayirli aksamlar ellerine saglik citir citir afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  2. canım mısır gevreğini kurabiye de hiç denememiştim çok hoş görünüyor bence, ne iyi yapmışsın da vermişsin bu tarifi, eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir samimiyet gelin görümceler arasında maşallah derim nazar değmesin
    kurabiyelerde pek süslü çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize saglik. Afiyet olsun...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifin yayında sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. vayyy.harika bir görüntü canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. bunun tadı harikaaaaaaa kesinlikle denemelisiniz

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)