28 Şubat 2012 Salı

KONYANIN MEŞHUR ARABAŞI ÇORBASI ve HAMURU

Bizim buralarda  yapılan yöresel bir lezzettir.Özellikle kar yağdığı zaman yapılır.Çorbası dövülmüş acı biberi ve ekşimsi tadıyla içimizi ısıtsın diye...Resmim çok net değil ama çorbamda,hamuruda tam kıvamında olmuştu.İçmeyeneniz varsa şu soğuk havalar gitmeden mutlaka yapın derim.Buyrun çorbasının tarifi;
yarım kilo tavuk eti veya hindi eti(ev tavğu olursa lezzeti daha güzel olur)
4 yemek kaşığı tereyağı
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı biber salçası
Büyük bir tencereye tereyağını koyun ve unun rengi sararıncaya kadar kavurun.Salçalarıda ekleyip sıcak su ilavesiyle kaynatın.Özleşmesini sağlayın.Tavuk etini haşlayın ve küçük parçalara ayırın.Lütfen çok ince parçalara ayırmayın.Yoksa çorbanın içinde iplik iplik oluyor. İyice özleşen çorbaya etleride ilave edip kaynatın.İçine zevkinize göre limon suyu ekleyin.Arzunuza göre çorbaya acı biber ekleyin.(ben evde kendi yaptığım biber kullanıyorum)
Çorbanın yanında yemek için hamurunun tarifi ise;
5 su bardağı su
1 su bardağı un
bir çimke tuz
3 su bardağı su  tencerede kaynarken 2 su bardağı suda unu özeyin.Tuzuda ilave edin.Yavaş yavaş kaynayan suya karışımı dökün. Topaklaşmasına izin vermeyin ve sürekli karıştırın.Oldu ya topaklaşırsa mikserle çırpın.Orta hararetli ısıda 8-10 dk.pişirin.Muhallebi gibi göz göz olacaktır.Islatılmış orta boydaki borcama döküp donmasını bekleyin.Hamurunu çorbasından 5-6 saat önce yapmanız gerekir.İyi donması ve şekilli kesebilmeniz için.Afiyette kalın sevgili dostlar....

12 yorum:

  1. şuan dışarıda yağmur yağıyorken nasılda canım çekti şimdi bu çorbayı canım.sıcak sıcak nefis olur içmesi.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. MERHABA,
    sonradan olma bir konyalı olarak bu yemeği bilmiyorum sadece ismini duydum...
    çok güzel oluoy rdiyor kaynanacığım...
    ama 5 yıllık evliyim her seferinde sana yapıcam diyor hala yapmadı burdan ona sesleniyorum lütfen sevgili kayınvalideciğim konyaya geldiğimde yap artık şu yemeği :(((
    eee daha ne diyeyim...
    sizinde ellerinize sağlık bu gidişle kaynanamın yapacağı yok bari 1 tabak siz yollayın :))
    ellerinize sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde esim konyali ben pilavdan ve et kizartmasindan baska yemek yemedim nerde corbalari su borekleri

      Sil
  3. CANIM BENİM ASLIM AKSEKİLİ BİZDE YAPARIZ
    SENİNKİDE ÇOK GÜZEL
    ELLERİNE SAĞLIK
    :))

    YanıtlaSil
  4. gurme şirinem gel ben sana yaparım 5 yılda yapamayan kaynann bndan sonra daha zor yapar:)

    YanıtlaSil
  5. sevgili bir kase lezzetim seni tanımadan içim kaynamıştı demekki hemşeriymişiz:)sevindim...

    YanıtlaSil
  6. çok lezzetliydi canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Arabaşımı dedi birileri:))Kokuyu aldım geldim..Annem geldi,ona yaptırırım artık:)ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. eminim cok lezziz olmustur .-))

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. yalniz konya degil yozgat olacak yanlis i duzeltelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım adsız yazcağına açık açık ismini yazsan daha iyi olurdu,
      normalde adsız yazanlara cevap vermiyorum ama ortada bir yanlış olduğunu düşünmüyorum.Benim babaannem 80 yaşında annesinden öğrendiği bu çorbayla büyüdük biz.Hiç yozgata gitmişliğim veya orada da yapıldığına dair bir bilgim yok,olsada yozgatın meşhur çorbası diye yazmaktan gocunmazdım,demek yozgattada yapılıyormuş ne güzel,türkiyenin heryeri bizim ve ne şanslıyız ki yemek kültürümüz çok zengin.Bununla övüneceğimize böyle boş işlerle uğraşmak bana tarzım değil,zamanım da yok zaten,koşturuyorum hayata yetişebilmek için,takılma böyle ufak işlere kendine iyi bak,yorumun ve ziyaretin için sağol,yine beklerim..

      Sil
    2. Sevgili nane maydanoz; Evet bende konyaliyim bizde bu corbayla büyüdük iç anadolunun birçok sehrinde bilinir ama yapılışı farklıdır neteye ait olduğu o kadarda önemli deil nereye ait oldugu bencede tadi güzel ya yapabilene helal olsun ellerinize saglik

      Sil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)