9 Şubat 2012 Perşembe

ZENCEFİLLİ YILDIZ KURABİYE


                 Şöyle koltuğa uzanıp bir fincan kahve ve yanında olmazsa olmaz kurabiye de oldu mu deymeyin keyfime.....Helede tarifini verceğim kurabiyeyle bir başka....Kurabiye sevenlerdenim,mutfağa girip çıktıkca atıştırırım.Nedense bana kilo aldırırmış gibi gelmez.Gelmez derim ama basküle çıkınca farkederim:( malesef...Neyse canım ne kadar post yazsam kilo konusu kapanmaz.Ben muhteşem lezzeti ve aroması olan kurabiyenin malzemelerini vereyim.Şiddetle denemenizi tavsiye ediyorum.Ayrıca buu kurabiyemi çay kahve bahene etkinliğine ev sahibeliği yapan sevgili  Tombultarifler'e gönderiyorum.Sadece kafamdaki malzemelerin buluşmasıyla ortaya çıkmış bir kurabiyedir.
                                                        
                               MALZEMELER

                   Yarım paket oda ısısında margarin
                   1 çay bardağı sıvıyağ
                   1 su bardağı pudra şekeri
                   1 yumurta
                   2 tatlı kaşığı kakao
                   1 portakal kabuğu rendesi
                   1 çay kaşığı toz zencefil(ben tazesini rendeledim)
                   1 kahve fincanı damla çikolata
                   5-6 adet kıyılmış inci
                   1 su bardağı nişasta
                   1paket kabartma tozu
                   aldığı kadar un
                                                    
YAPILIŞI
Elde edilen hamurdan istediğiniz kalıpla şekil verip, yağlanmamış tepsiye koyun ve pişirin.Soğuduktan sonra benmari eritilmiş çikolatayla süsleyin.Sağlıcakla ve afiyetle kalın.

         
                                
                      
                                             
           

7 yorum:

  1. zencefilli kuraiyeye bayılırım
    hatta kendimin tarifi vardır uyduruktan

    ama buda değişikmiş

    denenecek inşaAllah

    YanıtlaSil
  2. yorumunuz için teşekkürler,kesinlikle bu da benim kendi tarifim,belki birebir yapan varsa bilmiyorum ama sevdiğim lezzetleri bir araya getirdim,deneyin gerçeken tadı ve kokusu çok güzel

    YanıtlaSil
  3. Mis kokulu pişer iken ne de güzel kokular yayılıyordur..
    Ellerıne sağlık bereketı bol olsun.

    YanıtlaSil
  4. bence de boşver kilo sorunlarını bu konular bitmez :) Bu arada doğaçlama ama muhteşem kurabiyeleri iyiki bulmuşsun ellerine sağlık Tarifini yayınladım sevgiler

    YanıtlaSil
  5. nefis olduğu bakınca belli canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglik canim
    cok güzel görünüyor...

    :-))))

    YanıtlaSil
  7. Nefis gözüküyor ellerinize sağlık.Bende ziyarete beklerim :))Sevgiler..

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)