18 Mart 2013 Pazartesi

3 RENKLİ- 3 AYRI TATDA FARKLI KURABİYE

Herkese iyi akşamlar diliyorum arkadaşlar,son postta da kurabiye tarifim vardı. Açılışı yine kurabiyeyle yapıyorum.
Biliyorum ben kurabiye işini epeyce abartıyorum ama aynı malzemeleri evirip çevirip yapmak,birde tadını beğenenler olunca
hal böyle oluyor, ilk onayı oğlumdan alıyorum. Genelde onun hımmm anne bu süper dediği kurabiyeler beğeniliyor.
İşte onlardan bir tanesi daha huzurunuzda.......
malzemeler;
150 gr. tereyağı
1 nescafe fincanı sıvıyağ
1 su bardağından az toz şeker
1 adet yumurta
2 tatlı kaşığı kakao
1 portakal rendesi
1 tatlı kaşığı tarçın
dışı için;
1 çay bardağı pekmez
1 çay bardağı hindistan cevizi

Tarçın,kakao ve portakal kabuğu rendesi hariç malzemeler yoğrulur yarısından az hamura kakao ve tarçın eklenerek tekrar yoğrulur. Beyaz hamurada portakal rendesi eklenir ve şöyle bir yoğrulur. Kurabiye hamurlarını fazla sıkıştırıp,
yoğurmamak lazım,yoksa çatlama az olur.
Önce beyaz hamurdan parçalar alıp avucunuzun içinde açın ve içine kakaolu hamurdan koyup,yuvarlayın.
Hamur yağlı olduğundan yağsız fırın tepsisine koyabilirsiniz.Hiç korkmayın yapışmayacaktır.
Üzerleri çatlayınca fırından alın.
Hafif suyla açtığınız pekmeze soğuyan kurabiyeleri batırıp,çıkarın.Çok fazla bekletmeyin ki ısırınca adına yakışır üç renkli kurabiyelerimiz olsun:)  Şekerli su gibi değil pekmez, kuruma yapıyor, onun için kurabiyeleri hemen hindistan cevizine bulayın.Tecrübeyle sabitlenmiştir efendim.
Valla yazdığım gibi ailecek sevdik bu kurabiyeyi, pekmezi sevmeyen çocuklar içinde ideal bir tarif, görüntüde sıradan gibi
gelsede hem lezzet çeşitliliğiyle fart atacak bir  tarif, yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin...
daha pekmezli tariflerim gelecek inşallah,arkası yarın gibi oldu ama ne yapayım kalan pekmezleri tüketmek lazım.
Yapımını gözlerimle görünce bir damlasının bile heba olmasını istemiyorum.Çok çoook zor inanın pekmezi yapmak.
Ben şanslıyım bu konuda, eşimin ailesi sağolsun,marketlere muhtaç kalmadan bol bol tüketiyorum.
afiyetler olsun......Allah'a emanet olun arkadaşlar.....


19 yorum:

  1. Eline sağlık kurabiye benim olmazsa olmazlarımdan yanına birde çay ne iyi gider..

    YanıtlaSil
  2. Nefis gözüküyor bu kubiler....

    YanıtlaSil
  3. eline sa[lik cayin yanina mis gibi yenir

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık çok enfes bir kurabiye olmuş.Mükemmel ötesi mükemmel.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım...
    harika görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  6. Evde fazlasıyla pekmez var nasıl tüketirim diye düşünüyordum .Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. eline sağlık arkadaşım güze lbir fikir sevgiler.....

    YanıtlaSil
  8. Kurabiye hemde dayanıklı bir tatlı durdukça güzelleşir eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. Değişik kurabiyeler,ellerinize sağlık arkadaşım.Selamlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. elinize sağlık demli bir çayın yanında kesinlikle hayır diyemeyeceğim bir tat :) sizi izlemeye aldım sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Kurabiye sultanı ellerine sağlık nefes olmuşlar

    YanıtlaSil
  12. eliniize saglıkkk :D cok hos olmus banada beklerımsevıler..

    YanıtlaSil
  13. Pekmez gerçekten her şeye yakışıyor,ellerine sağlık.. kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Hani bana " size balık çok yakışıyor" diyorlar ya, size de kurabiye çok yakışıyor. :)) Süper valla ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Nefis bir görüntü, pekmez ve hindistan cevizi harikadır mutlaka. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık canım, kurabiyeler nefis görünüyor :)))
    Denemek isterim. Tarif için teşekkürler.
    Pekmez kesinlikle çok güzel bir lezzet katmıştır kurabiyeye :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. canım çekti doğrusu
    ellerine sağlık...
    gerçi aynı memlektteyiz ikindi çayına gelsem mi acaba?
    siz toki evlerinde mi oturuyorsunuz..fotodan anlaşıldığına göre...sevgilerleeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek Ahlam'cım seni tanımaktan mutluluk duyarım,her zaman kapım açık, evet:) toki lojmanlarında oturuyorum,sen neredesin?

      Sil
    2. hımmm yeni gördüm...demek toki evlerinde lojmandasınız.o zaman sizin eşiniz polis olmalı ve biz seninle belkide tanışıyoruz..çünkü bende toki evlerindeyim:-)))))
      çok acayip oldu...inş uygun zamanda tanışalım bende sizi merak ettimm...sevgiler

      Sil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)