2 Ocak 2014 Perşembe

en güzel ve yapımı en kolay donut tarifi


 İşin açıkçası orijinal donut sevmeyenlerdenim. Bloğumda da olmasa da olur diye önemsemediğim ama şekil ve süsleme şeklinden dolayı ve tabi en önemlisi de çocukların her fırsatta anne yapsana dedikleri donutu yapmaya karar verdim. Görüntü benzeyecek fakat tarif çok sıradan olacaktı. Amaç çocuklarımın nefsini yatıştırmaktı. İyi ki de ısrar etmişler ve ben yapmışım.  Yumuşacık,  lezzetli, güzel mi güzel harika donutlarım oldu. Anne bu kadar mı, hadi kalk yine yapsana dediklerini duydukça bendeki memnuniyeti anlatamam. yorgunum cevabına sabah yap o zaman demeleri:)) anlatılmaz güzeldi. Eşimin bile harika olmuş deyince (yaptığım çoğu şeye ehh olmuş der ) hal öyle olunca  heyecanlandım  tarifi yazmaya belki de ilk defa üşenmeden aynı gün yaptığım bir tarife post yazıyorum.Kesinlikle abartmıyorum,deneyin pişman olmayacaksınız.
sıradan bir kek tarifiyle  işte muhteşem lezzet  donultun yapılışı;
1 yumurta
1 kahve fincanı şeker
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 kahve fincanı su
7 yemek kaşığı süt(kıvamına göre ayarlarsınız)
yarım paket kabartma tozu
3 veya 4 türk kahve fincanı un (yumurtanın büyüklüğüne göre değişiyor)
işte bu güzelce çırpılan malzeme
yağlanmış küçük kalıplara dökülür.
 benim evim de en uygun kalıp buydu.200 dercelik sıcak fırına verin. Çok kısa sürede pişiyor.
şükür çıkmada da zorlamadılar beni...ve geldik en keyifli anına süslemeye, bu işe bayılıyorum:)
terapi gibi oluyor tabi istediğim her şey yolunda giderse:)))
 
üzeri için benmari usulü biraz çikolata erittim, biraz da karamel sos pişirdim. Bundan sonrası evinizdeki şekerlemelere kalmış. afiyetler olsun...
 
 
 

 
 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)