5 Nisan 2014 Cumartesi

Kahvaltı için Sucuklu- Kaşarlı-Yumurtalı Pideler


Herkese günaydınlar Konya'dan....Güzel bir güneşle uyanmıştım. Güneş kayboldu şimdi ama yine de baharın sıcaklığı var.
Hafta sonu denilince daha özenli kahvaltı masaları istenir. Özellikle sıcak hamur işleri bizim evde pek sevilir ama malum kilo için dikkat etmeye çalışıyorum.Eskisine nazaranla azalttım. Oğlumun isteği üzerine bol sucuklu ve kaşarlı pidelerimiz mis miss....
 
4 su bardağı un
2 çay kaşığı kuru maya
tuz ılık su ve yumuşak bir hamur yapın.
Üzerini örterek veya sıcak su dolu bir kabın içersinde çok hızlı mayalanmasını sağlayabilirsiniz. Ben tupperware hamur kabında mayalandırıyorum.
İster pizza gibi isterse uzun kapalı şekilde pidelerinizi yapabilirsiniz.Üzerini yoğurt ve  biraz sıvıyağ karışımını fırçayla sürün, kızarmasını sağlayacaktır.
 
 
Sıcak ekmeğe hemde kaşarın muhteşem eriyen lezzetine hayır diyemiyorsanız, bir de kilo probleminiz yoksa yapın yeyin.
Ben tercih olarak yumurtalı sevmem, özel istek olunca eşime de aşağıdaki şekilde pişirdim.
 
Kaşarlar biraz eridikten sonra tek yumurtayı kırıp, üzerine tuz serpin biraz. Tekrar fırına verin.
afiyetler olsun. 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)