28 Ekim 2014 Salı

HATAY USULÜ HUMUS TARİFİ - humusun yapılışı


 Değişik yörelerin tariflerini araştırmayı ve denemeyi seviyorum. Sizin için de alternatif bir tarif olabilir. Çeşit olsun diye misafirlerim için bir kez yapmıştım.  Çok sevdim dersem yalan söylemiş olurum. Bir daha yapar mıyım? Bilmiyorum aklıma eserse yapabilirim. Arjivimde olması adına sizinle paylaşıyorum. Yapımı son derece kolay, yine yazıyorum yöresel bir lezzet olduğu için sevip sevmemeler değişebilir..
malzemeler;
2 su bardağı haşlanmış nohut (haşlanan suyu dökmeyin)
(biraz zahmetli olacak ama kabuklarını soyarsanız tadı daha hoş olur.
1 su bardağı tahin
2 diş sarımsak
1 küçük limon suyu
zeytinyağıyağı ve pul biberi
haşalanan nohutlar püre haline getirilir. Tahin eklenip karıştırılır. Çok koyu kıvamlı olursa nohutun haşlanan suyundan kaşıkla alınıp inceltilir.Rendelenmiş sarımsak ve limon suyu da eklenir.

Servis tabağına alınır. Zeytinyağı bir tava da eritilir. Üzerine pul biberi  ( istem dışı birazcıkta isot koydum)
eklenir ve üzerine gezdirilir.




1 yorum:

  1. Sadece Hatay değil Aynı zamanda Adana usulü :) zaten yemeklerimiz hemen hemen aynıdır. Ellerinize sağlık. Blogunuzda hep çok sevdiğim yemekler var bayıldımm

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)