30 Ekim 2014 Perşembe

ŞAMBALİ TARİFİ - ŞAMBALİNİN YAPILIŞI

Arjivden resim yayınlamaya devam...Konya'dayken yapmıştım. Geçen akşam eşim ve arkadaşları çiğköfte yaptılar. Ben de tatlınızı yapayım dedim ve  sünger tatlımdan yaptım. Ordan aklıma gelince bunu da yayınlayayım dedim :)

ölçüler dikdörtgen borcam için ;
1 yumurta 
1,5 su bardağı şeker
2 su bardağı yoğurt
1çay bardağı sıvıyağ
2 su  bardağı irmik
1 paket kabartma tozu
unu ölçmeden yaptığım için siz unu azar azar ekleyin. Zaten irmik yoğun olduğu için un u az oluyor.
1 paket vanilya (ben portakal rendelemiştim,tatlılara portakalın aromasını çok yakıştırıyorum)
Öncelikle yoğurt ve irmiği çırpın. Ne kadar uzun mikserlerseniz tatlınız da o kadar güzel olacaktır.Yumurtayı ve şekeri de ilave edip güzelce çırpın. Tepsinin altını margarinle hafifçe yayınlayın. Ben sıvıyağ döktüm ama istediğim gibi olmadı. Siz bu ayrıntıya dikkat edin.
200 derecelik sıcak fırına verin. Üzeri en az resimdeki kadar kızarmalı. 
şurubu için;
birebir ölçü kullandın.Dikdörtgen tepsi için bir orta boy kase dolusu şekere 1 kase dolusu suyu biraz kaynattım. İkisi de ılıkken dökülecek. Şurubu yavaş yavaş içine çekecektir.Resimdeki kabarcıklara dikkat :)
üzerine soyulmuş bademim olmayınca tuzsuz fıstık ve antep fıstığıyla servis ettim.


nefis bir tatlı, birde irmik seviyorsanız hımm mükemmel oluyor. İzmir ve çevresinde yapılıyormuş,  
 eskiden. tabi... Çünkü arttık insan dilinin sevgi olduğu gibi yemek,pata börek yapmak, kısaca mutfakta evrensel bir aşk bana göre. Her şehri bırakın her memleketin yemekleri meraklıları tarafından özellikle de biz blogcular tarafından deneniyor ve beğenilmelere sunuluyor...
afiyetler  olsunnnn.......





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)