7 Kasım 2014 Cuma

İÇLİ KÖFTE YAPIMI-içli köfte yapmanın püf noktaları


yine eski fotolardan....
 arjivime bakarken eski evimi arkadaşlarımı, komşularımı ve o zamanlar  yaptığımız  güzellikler aklıma geliyor. Hüzünleniyorum tabi :(  Tek tesellim yeni komşularımın iyi olması, Rabbime bin şükür hep iyi insanlarla karşılaşıyorum. Gelelim içli köftenin tarifine, bizim oraların yemeği değil, yemeğe meraklı olmamdan bir gün oturup  yaptım. Beğenilince de yıllardır yapıyorum. İnsan bir yemeği veya pastayı yapıp, sonuçtan da memnun olunca  bambaşka bir mutlu oluyorsunuz.
                                                              iç harcı için;
                                                        600gr. yağlı kıyma
yarım paketten fazla margarin
5-6 tane ince doğranmış soğan
karabiber, pulbiberi,tuz
arzuya göre maydonoz ve ceviz
                         iç harcını hamurundan önce hazırlayın. 
                                 Soğuk bir yerde donmasını sağlayın ki açtığınız hamurdan taşmalar olmasın.

dış hamurunun tarifi;
1 kilo çiğköftelik bulgur
3 yemek kaşığı irmik
3 yemek kaşığı biber salçası
yaklaşaık 6-7 kaşık un
tuz ve çok çok kimyon
çok önemli bir ayrıntı vereceğim size, içli köftenizin dışının da yumuşacık olmasını istiyorsanız dış malzemelrine benim gibi yumurta koymadan yoğurun. Fakat dışının da kıtır kıtır olması için 1 tane yumurta kırabilirsiniz.
köftelik bulgur kaynatılmış suyla ıslatılır.irmik eklenir.Baharatlar ve salçayla yoğrulur. Azar azar unu ilave ederek yumuşak bir kıvam yapılır. Ne kadar hamuru özlü olursa açmanız o kadar kolay olur.


Yumurta büyüklüğünde aldığınız dış harcı sol elinizin içine alın ve sağ elinizin işaret parmağınızla oyarak inceltin.İçini yeterli doldurduktan sonra yukarıya doğru incelterek kapatın.
Bol sıvıyağda kızartın. 

çok insana zor gelir vaya uğraşmak istemez. İnanın başına geçilen her iş bitiyor. Yaptıkca da daha güzel  oluyor. Afiyet balşeker olsun.

hamurunuz artarsa onu da köfte gibi yapıp kızartabilirsiniz. Ben fellah köftesi yapıyordum. Eski komşumdan aldığım bu fikiri de çok sevdim. Çok lezzetli etsiz köfte oluyor...




3 yorum:

  1. Cnm ellerine saglik nefis olur koftelerin himmm

    YanıtlaSil
  2. Emeğinize sağlık. Çok severim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Yapabilmek için cesaret ararken oldukça doyurucu bu yorum bana cesaret verdi... Teşekkürler. ..

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)