1 Aralık 2014 Pazartesi

Şurubu Kaynatılmadan Sünger Tatlısı - Yoğurt Tatlısı


 Merhabalar takipcilerim ve tarif almak için uğrayan dostlar, iyiki varsınız (-:
Bingöl'de bol yağmur var, soğukta var tabi....Böyle havalarda ya uyurum ya tv. karşısında yayılırım. Kendimi tarif yazarken bulunca da kendime şaşırdım.
Sünger tatlısı favori şerbet tatlılarımın arasındadır. Adı üstünde sünger gibi kaç tane yerseniz yeyin anlamazsınız taki basküle çıkıncaya kadar. Şimdi daha da hafif yapıyorum. Şerbeti kaynatılmadığı için çok daha hafif, deneyin ve görün.
(Bu linkteki tarif büyük yuvarlak tepsi için)

Dikdörtgen borcam için ölçüler;
4 yumurta
1 küçük türk kahve fincanı şeker
1 küçük Türk kahve fincanı sıyıyağ
2 küçük Türk kahve fincanı yoğurt
1 paket kabartma tozu
4 veya 5 Türk kahve fincanı un
Tüm malzemeler yazdığım sıraya göre uzunca çırpılır. Altı hafif yağlanmış  olan dikdörtgen borcama dökülür. Fırına verilir. Kesinlikle ısınmış fırın olmalı.

Tatlımız pişerken;
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su kaşıkla karıştıra karıştıra eritilir.Tatlı ılıkken şurubun yarısı dökülür. Diğer yarısı da tatlı şurubu emdikten sonra dökülür.Bir kaç saat sonra yemeye hazırdır.
afiyetler olsun.....



1 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor :)
    Bu arada blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler...
Yine beklerim:-)